Na regen komt zonneschijn 🌞

01.08.2021 – Het is al een tijd geleden dat ik hier iets gepost heb. Daarom is het tijd dat er een update komt. Zowel over mijn Day Zero Project en mijn persoonlijke toestand.

Laten we beginnen met het Day Zero Project. Vorige jaar lag dat, jammer genoeg, vrij stil door lockdown en alle coronamaatregelen. Ondertussen komt alles terug meer op gang dus ik heb de lijst terug bekeken en een aantal zaken kunnen voltooien of op zijn minst starten. Een van de doelen is om van elke letter van het alfabet een film te kijken. Sinds het begin van 2020 bekeek ik meer dan 130 films. Ik ging nooit specifiek op zoek naar films die met een speciale letter begonnen. De films die ik wil kijken, bekijk ik. Ik maakte vorige week een Excel aan met alle films en kwam tot de conclusie dat ik enkel nog een film moet kijken die start met de letter Q en Z om dit doel te voltooien. 🎥

Boeken lees ik ook met hopen, hier hetzelfde verhaal als bij de films. Ik lees de boeken die ik wil lezen zonder te kijken naar de beginletter van de titel. Hier heb ik dus nog wel een aantal letters te gaan… Alles gerelateerd aan het buitenland en reizen staat nog on hold momenteel dus daar komt niet veel vooruitgang in. Elke maand reflecteer ik aan het einde van die maand in mijn bullet journal. Dit helpt mij om mijn gedachten te ordenen, een overzicht te hebben van wat ik bereikt heb en mijn gevoelens daarbij neer te schrijven. Ondertussen deed ik dat al 16 maanden sinds het begin van 2020.

Vorig jaar al maakte ik ook enkele juwelen zelf maar dat vergat ik in de vorige update te melden. Samen met mijn nichtje, Eva, die wel vaker juwelen maakt, maakte ik armbanden. Vorige week was ik ook creatief. Ik knutselde een dromenvanger. Dit deed ik door een borduurring uit elkaar te halen en zo twee dromenvangers te maken om dan de borduurring terug in elkaar te steken. Zo kreeg ik een dromenvanger met 2 patronen door elkaar.

Ondertussen ben ik ook een aantal keer gaan shoppen en heb ik 15 donkere kledingstukken kunnen inruilen voor 15 kleurrijke. Ik probeer er elke keer tijdens het shoppen op te letten om niets zwart te kopen. Hoewel ik zeker vind dat je altijd je eigen stijl moet volgen, ook al is dat altijd zwart dragen, heb ik er zelf plezier in om wat kleurrijker gekleed te zijn. Het is alsof ik dan zelf ook vrolijker ben en dat heb ik zeker nodig nu! 😊

Een selectie van de kleren die in wegdeed om verschillende redenen.

Onlangs voegde ik ook een doel toe onder de tussentitel ‘Omdat mensen ideeën krijgen doorheen de tijd’. Dat doel was een keer gaan karten. Vanmiddag ga ik dat doen, samen met negen vrienden. Hierover volgt later een uitgebreid verslag!

Mijn portemonnee is ook een heel pak lichter want ik deed grote aankopen. Ik kocht een zonnebril op sterkte. Dat is voor het eerst in al die jaren dat ik een bril draag. De aankoop is ondertussen al meer dan drie weken geleden. Ik wacht nog steeds op de bril… Er is een vertraging blijkbaar. Heel vervelend.

De grootste aankoop was mijn auto. Ik kocht een schattige tweedehands Renault Twingo.

Ondertussen ben ik ook al 1 jaar afgestudeerd en werk ik als leerkracht lager onderwijs. Enorm tof! 👩‍🏫

Tot hier alles over het Day Zero Project. Nu wat meer over mijn mentale toestand. Eind vorig jaar liet ik hier op mijn blog weten dat het niet zo goed ging met mijn mentale gezondheid. Ik deelde openlijk hoe ik van een gelukkig meisje veranderde in een wrak, een meisje met de diagnose OCD. Ik vond het belangrijk om dat te delen om misschien anderen te kunnen helpen die hetzelfde doormaakten. Om het taboe te doorbreken en omdat ik me er ook helemaal niet voor schaam. Ik vind het net belangrijk om het onder de aandacht te brengen. Ik sta erop eerlijk te zijn op mijn blog en me niet anders voor te doen.

Ongeveer een jaar na mijn zwaarste dieptepunt gaat het nu al heel wat beter met mij. Ik beschreef vorig jaar bijvoorbeeld hoe erg mijn handen er aan toe waren. Rood, vol schrammen en uitslag door het vele wassen. Hoe ik mijn gsm in doekjes wikkelde, hoe niemand in mijn buurt mocht komen – laat staan mij aanraken. Mijn haar werd steeds dunner en ik stond vol met uitslag op mijn gezicht door de stress. Ik ging naar de psychologe, nam antidepressiva en moest stoppen met mijn job als leerkracht.

Mijn huid vorig jaar vs. dit jaar (zonder make-up en filter)

Nu kan ik melden dat mijn huid er veel beter aan toe is. Mijn handen hebben terug zijn normale kleur, zonder schrammen en uitslag. Ze zijn weer even zacht al voordien. Ook mijn gezicht is volledig van de uitslag verlost. Mede dankzij enkele producten en de afgenomen stress. Mijn gsm zit niet meer in een doekje gewikkeld, mensen mogen weer in mijn buurt komen en ik flip niet als iemand mij aanraakt. Mijn haar is nog steeds veel dunner dan vroeger, dat vraagt meer tijd. De psychologe heb ik al een hele tijd niet meer gezien maar het stelt me wel gerust dat ik altijd bij haar terecht kan als ik het terug nodig heb. De antidepressiva neem ik nog steeds omdat ik die rustig moet afbouwen. Als mijn huidige doosje leeg is begin ik aan die afbouw. Mijn job als leerkracht kan ik weer normaal uitvoeren. De kinderen mogen mij terug knuffelen en dat doet me nu zelfs veel plezier. Ondertussen heb ik ook mijn eerste vaccinatie tegen Covid-19 achter de rug!

Dat klinkt allemaal heel perfect maar mijn OCD is wel nog steeds aanwezig. Ik ben nog niet voor de volle 100% terug de oude maar ik voel me al wel tien keer beter dan vorige zomer. Beetje bij beetje komt alles in orde, daar ben ik van overtuigd. Mijn doel is zelfs niet om de Shanie te zijn van eind 2019, begin 2020 maar een nog betere versie van mezelf te worden dan toen!

Lots of love,
SG 
💖

Eén opmerking over 'Na regen komt zonneschijn 🌞'

Plaats een reactie